Fullt ös på Bokmässan

Idag är sista dagen för mig på Bokmässan. Klockan 12.00 och kl 14.30 ställer jag mig upp för sista gången och håller mina korta Inspirationsföreläsningar på vår egen scen i montern: B02:73.
Det är en utmaning att utan ett stort förlag i ryggen, uppbackad av press och kändisar och rätt kontakter som de flesta andra här som står på scen verkar ha, med trygghet och pondus ändå kunna gå upp på en egen scen och få folk att stanna till. 

Men jag lyckas, det har varit stort pådrag i vår fina monter när jag ska tala. Visserligen är jag idag också "känd". Många har hört mig tala tidigare eller läst min bok, de sitter snällt och väntar på stolarna i god tid. Men det som är spännande är att fånga förbipasserande. De som inte har en aning om vem jag är. Att få dessa personer att stanna upp, lyssna, skratta och le igenkännande är underbart. Om de sedan spontant kommer fram och säger: "Jag bara måste köpa din bok" är hela idén med bokmässa och egen talarscen fullbordad.


Här står några av Soderpalms team och pustar ut efter dag 1. Tomas Lydahl, vårt senaste tillskott i gruppen, författare till boken: "WOW så får du dina kunder att rekommendera dig". Joakim Sundell vår nya supertrevliga säljare och Thomas Lundqvist fd prisbelönt VD på Junibacken som skrivit Biologiskt ledarskap och nu "Biologisk försäljning". Trevliga grabbar. Hoppas kunna komplettera med fler bilder efter idag. Har varit så mycket att göra att ingen tänkt på att ta fram kameran. Gott tecken dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0