Semesterblogg

Började semestern med att åka med min son till Kreta. En vecka med sol, bad och träning är perfekt för att få den få den rätta sommarkänslan.

Väl hemma drog vi direkt till Göteborg och Världsungdomsspelen där Henrik kammade hem en guldmedalj på 300m. Slog både Island och Danmark.

Lite kroppsarbete är inte fel. 8 ton matjord väntade på uppfarten när vi kom hem och en ny gräsmatta är nu planterad där vi tidigare hade en mindra vacker "häck" av gigantiska men ganska så vanskötta granar.

Därefter var det dags att fara till SydKoster och fira dottern som blev 17 år. Jorgubbstårtan i år blev i ny design med chokladbottnar och mandelgrädde. Mättade bra.

Nu har jag äntligen landat på mitt "Sommarställe" tillika kontor i Mariefred. Johan har precis gått på semester och nu väntar nya äventyr. Rapport kommer.
Jobbar du inget? Jodå lite mellan varven. Förbereder, fakturerar, funderar...läser och skriver. Imorgon bitti ska jag till exempel vara med i Gomorron Sverige och berätta om min bok. http://svt.se/2.116970 
Så lite nytta gör jag allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0