Storstädning och artiklar om lycka

Mjukstartar hösten med att organisera. Med två kontor blir det dubbelt upp, men nu är det Stockholm som får sig en riktig omgång. Har rensat ut alla lådor, skåp och hyllor. Slängt, sorterat och städat.

Köpt ytterligare en bokhylla till arbetsrummet som bara ska fyllas av förlagets böcker och aktuella jobbtitlar för höstens uppdrag. Slut med bokkartonger som staplas på golvet. In i hyllan och sedan ut till försäljning.

Nu finns "Ta skit! Och gör det till guld" inte bara på nätet utan även på Akademibokhandeln, mängder av bibliotek och roligt nog också som reselitteratur på flygplatsen. 

Har även gjort i ordning min klippbok (nästan full efter all press under höst och vår) och sorterat alla intressanta artiklar som berör mina utbildningar och föreläsningar efter olika ämnen. En flik heter Lycka och där kan man bland annat läsa att: "Lyckligast är människor som är:
-Sorglösa (check)
-Mycket ute i naturen (check)
-Sociala (check)
-Aktiva (dubbelcheck)
-Optimistiska (check)
-Generösa (check hoppas jag)
-Hedonister (!?)
-Gifta(tyvärr inte)
Och att fyra viktiga faktorer som ökar lyckan är: En nära/intim relation, Nära vänner, Ha ett arbete och En aktiv fritid. Summerar därför mitt lyckokonto med helgens resa till Lindvallen och Aim Challenge. En multisporttävling där man tävlar i lag om två och två och på 6 timmar ska samla så många poster som möjligt.

Nog är jag lycklig allt där jag ligger och parerar min älskade som bestiger en liftstolpe. 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0